8 oktober 2012

Julklappar 2011

Jag gillar ju inte bara att pyssla kort, utan även att packa in fina paket. För några år sedan gick jag en paketinpackningskurs på några timmar, där jag lärde mig bl.a. var "sömmen" ska vara och hur man viker "gavlarna". Det är inte alltid jag lyder dessa regler, men det var roligt att lära sig hur man kan göra för att få det så snyggt som möjligt.

Jag använder alltid dubbelhäftande tejp vid paketinslagning, helst av märket Scotch. Bra papper är svårt att hitta, tycker jag. Många papper är för tunna, och går därför lätt sönder. Dessutom krävs mycket papper om man vill undvika att se innehållet. Dels känns det slösaktigt, dels är det svårare att göra snygga paket om man måste snurra in presenten flera varv i pappret.

Lagerhaus har ofta många fina papper, men deras blanka papper är för tunna och därför usla. Deras matta papper är lite tjockare och därför helt okej med tanke på att de inte går sönder lika lätt. Däremot är de ganska genomskinliga om de är ljusa.

Jag gillar enfärgade och enkelt mönstrade papper. Blanka julpapper med tomtar, granar, paket, ljus och annat juligt i en enda röra är det fulaste som finns!

Här kommer några julklappar från julen 2011.


Papper från Lagerhaus

Tunt papper (som silkespapper) från Lagerhaus

Tjockt tjusigt papper från Magasin i Köpenhamn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar