31 oktober 2013

Bakning

I söndags hade vi besök av delar av vår BVC-föräldragrupp, som vi träffade varje vecka under Hugos första år. Nu har de andra barnen börjat förskolan, så vi har inte sett dem sen i somras. Med fyra 1,5-åringar och sex vuxna blev fikastunden inte den lugnaste, men jag hann i alla fall smaka på alla mina bakverk!

Jag hade bakat äpplepaj, chokladbollar och cake pops. De sistnämnda har jag aldrig testat tidigare men de blev riktigt smarriga, enligt mig själv i alla fall. Väldigt enkla att göra också, perfekt! Man kan ju dekorera dem med strössel, nötkross eller annat gott, men mina fick bli naturella utanpå. På bilderna, som jag tog dagen efter tillverkningen, ser de lite svettiga ut, eftersom de stod framme lite för länge medan vi fikade.




Bebisgänget, som numera får klassificeras som småbarn istället för bebisar - Caspian, Doris-Lo, Leo och Hugo

1 kommentar:

  1. Vilken kul bild på dem. Härligt att du lyckades få alla samlade!

    SvaraRadera