3 december 2013

Semester

I onsdagskväll kom vi hem från två sköna veckor i Thailand. Vi bodde på två olika Sunwinghotell på Phuket, en vecka på Bangtao Beach och en vecka på Kamala Beach. Att det blev två olika hotell berodde främst på att båda verkade bra och vi inte kunde bestämma oss för vilket vi skulle ta. Och det visade sig vara trevligt att flytta vidare efter en vecka, och få lite omväxling.

Första boendet (Bangtao Beach) låg precis vid stranden, så där låg vi på stranden varje dag, och växlade badandet mellan havet och poolen. Stranden var ganska lugn men med tillräckligt många restauranger.

Andra veckan (Kamala Beach) hade vi snäppet längre till stranden, och dessutom vräkte regnet ner de fyra första dagarna. Så den veckan hängde vi mest vid poolområdet, som var lite roligare än på första hotellet. De två sista eftermiddagarna var vi dock på stranden, som var ganska trång och lite mer "turistig" med mer försäljning.

Det blev massor av god mat och Nutellapannkakor. Och fem massagebesök för min del! Ansiktsmassage, oljemassage, pedikyr, fotmassage samt AloeVera-massage hann jag med.

Från sol och värme kom vi hem till kyla och blåst. Och till adventspynt som skulle upp. Det fixade jag i helgen, och igår satte jag igång med årets julkort. Så nu börjar julkänslan infinna sig, och i eftermiddag tänkte jag pyssla vidare med korten.


Bangtao Beach

  


 
Badkillen hoppar från kanten

Kamala Beach


Favoritpoolen med favoritvattenrutschbanan





1 kommentar: